Accès des membres | Trouver un Groupe | English

Bienvenue à Scouts Canada

Join Scouts Canada

Scouts Canada est l’organisation jeunesse la plus importante au pays. Depuis ses débuts il y a plus de 100 ans, l’organisation a fait découvrir à plus de 17 millions de jeunes Canadiens un monde d’aventures, de plein air et d’amitiés.

Les scouts vivent des aventures amusantes et des expériences uniques. Tout au long de leur parcours, ils deviennent des personnes débrouillardes, confiantes et polyvalentes, bien préparées à la réussite.

Le scoutisme t’offre tout un monde où il t’est possible de faire ressortir le meilleur de toi-même et des autres. Nous travaillons constamment à l’élaboration de programmes de grande qualité. Nos programmes sont offerts toute l’année et proposent aux jeunes des aventures dont ils se souviendront toute leur vie.

Upcoming Events

Click here to view the full PCC Calendar

Scouting News

June 20, 2016:

Scouts Canada STEM at Vancouver Mini Maker Faire 2016

Scouts Canada STEM was represented at the Vancouver Mini Maker Faire held at Pacific National Exhibition Forum hall on June 11 and 12th, 2016.  The Maker Faire is a family-friendly showcase of invention, creativity and resourcefulness, and a celebration of the Maker movement. It’s a place where people show what they are making, and share what they are learning.  Makers range from tech enthusiasts to crafters to homesteaders to scientists to garage tinkerers. They are of all ages and backgrounds. The aim of Maker Faire is to entertain, inform, connect and grow the community.

This is the second year that Scouts Canada STEM has sponsored a booth offering hands on activities and presenting promotional materials.  This year we attracted both kids and adults with our LED light giveaway, light seeking robots, world’s smallest arcade and Scouts Canada robots.  On display were some of Scouts Canada STEM examples of activities such as the Space Exploration kit and solar cars.

This year was quite successful with the event posting the largest attendance ever of over 5000 attendees.  Scouts Canada STEM estimates that over 350 Scouts business cards were handed out.  Many families were introduced to Scouts Canada and others were impressed that Scouts were offering STEM activities.  Many exhibitors or attendees have or have had a Scouting background.  Scouts that are attracted to making and exploring things fit into the Maker movement.  Likewise kids who want to explore things will be attracted to the Scouting movement.

_______________________________________________________________________________________________________

Scouts Canada, l’organisation jeunesse la plus importante au pays, offre des programmes stimulants pour les garçons et les filles âgés de 5 à 26 ans dans des milliers de groupes répartis dans la plupart des villes du Canada.

S'inscrire aux Scouts Bénévoles Faire un don Mises à jour par courriel

Poursuis ta route. Deviens scout! Scouts.ca/getscouting
Dites merci aujourd'hui à un bénévole extraordinaire! Scouts.ca/merci
Moot Canada 2013